måndag 19 juli 2010

Sådär ja!

Nu har min blogg fått ny luftigare design.

Nya idéer om vad den ska användas till och en smula distans......

Hade från början tänkt skriva mest om mitt bildskapande, men eftersom inte så överdrivet myckert sådant ägt rum i mitt liv det senaste har det inte funnits så mycket annat än livets små detaljer att skriva om. Livets små detaljer.........som ju är just det som är och skapar livet. Och, just DET, att skapa med livet är väl vad jag ägnat mig mest åt de senaste åren.

Ibland räcker det inte med att peta i detaljerna för att göra konstverket bättre. Det är helt enkelt fel på hela kompositionen. Större ingrepp och förändringar behövs i bland för att vi sedan ska kunna ägna oss åt de små detaljerna som fullbordar verket.

Men att måla över och röra runt kan ta emot och göra JÄVLIGT ont. Inte förrän man ser resultatet och är nöjd med det känns det bra.


Bild: Keri Smith Bloggtips: kerismith.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar