onsdag 24 juni 2009

Gräver mig upp ur Lärarträsketsmarker

Hu!
Att det ska vara så svårt att gräva sig upp ur lärarträsket och förvandlas från plikttrogen lärare till egensinnig och kreatriv konstnär för en sommar!!! Dessutom vill jag hellst av allt passa på att ta tillfället i akt att vara en riktigt bra mamma. Det är ju förstås vad som är nummer ett. Idag har vi badat o grillat. Om den ene inte vill bada så vill den åtminstonne grilla. Ensamstående med tre barn i olika åldrar, det är inte lätt!

Egentligen hade jag tänkt skriva en blogg om fördoms fulla människor. Urs vad jag tycker illa om människor som dömmer och har förutfattade meningar om andra! En man som lämnar famljen för en annan kvinna t.ex Fy! (Men män är ju män och vad kan man förvänta sig?)
En kvinna som lämnar sin fanmilj för en annan man! Dubbelfy!! Hon är ju rent utav slampaktig.

Som kvinna som tagit initiativet till skillsmässa och alldeles för tidigt träffat en ny man känner jag mig här väldigt orättvist bedömd av många. Inte F´N är det lätt att bryta upp ur ett destruktivt förhållande över huvud taget. Det kan vara en hjälp att lyckas genomföra det om man träffar någon att slå armarna runt, vilket jag haft turen att göra. Någon stabil person som inte sjunker med mig då "han" drar i mina fötter. "Dra du på din djävul!" kan jag säga till honom då. Jag har hittat en bojja som inte går av för hackor!
Hos andra kan det låta: Jaha! så nu dög det inte längre. Nu har hon hittat en man med fint hus! Vi får väl se när hon byter upp sig mot ett slott, den lilla slampan.

FY Fan ta de Djävla hyndorna! Elaka och fördomsfulla är vad de är. De vet inte ett djävla dugg om vad jag gått igenom och vad som lett mig hit!
....Men, idag på stranden låg vi och solade och iaktog människor runt omkring oss, omedvetet som man ju gör och bedömmer som man ju omedvetet gör....
En kvinna (ungefär i min ålder, tror jag,) låg bredvid oss med en väldans massa barn. Hon hade en gammal urtvätad bekini och tatueringar här och var på kroppen. Hon hade dessutom två hundar. Under tiden de var där brydde jag mig inte om dem, men när de gick där ifrån börgade jag och syrran genast att diskutera denna människa. Var det verkligen hennesbarn allihop? och hundarnrna? Och FY!!! Mitt bland alla hundar och barn tänder hon en siggarett! Ungefär som om hon inte hade fullt uppändå! Rökande människor ser i mina ögon alltid nervösa ut. Detta påpekade jag till min syster, mest därför att jag tycker att rökning är "sunkigt" och tillhör "sludder" . Då reagerar plötsligt min snart 17-åriga dotter. Med darrande persing i ungerläppen säger hon till mig att jag är fördomsfull!!!!!!! "Tycker du att alla människor ska gå omkring och se ut som blonda prinsessor då eller?" Som jag då ? sa jag, lite kuvad. .....Det blev tyst.
....Det är vist inte bara andra som är fördomsfulla hyndor. .....jag är visst likadan själv.

Vad gäller Lärarträsket och konstnärskapet kan ni läsa om i nästa blogg. Halkadevisst över på fel ämne. (ps. Tänker inte rätta mina stavfel heller eftersom det är sommarlov.)

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa Boel! STÅ PÅ DIG! Jag är glad för din skull och för att du/ni är så lyckliga :o)

    SvaraRadera
  2. Haha, men då är ju jag också fördomsfull, eftersom att jag tror att alla som är blonda är perfekta prinsessor?
    HAHA, "med darrande piercing i underläppen"
    ååh, du är för rolig du. ;D

    SvaraRadera