fredag 26 juni 2009

Välkommen till min nya Sommarblogg!



Äntligen är sommaren här!
Sol och salta bad. Grilla och ha kul med vänner och familj. När sommaren väl kommer är det lätt att vi överdoserar av dessa underbarating som man ju endast kan göra på sommaren. Det är svårt, i alla fall i början av sommaren och i alla fall för mig att ta det lugnt. Stanna hemma och hålla sig i skuggan trotts perfekt strandväder. Man vill ju inte missa något. Tänk om det är just den här dagen som är den bästa sommardagen och resten blir regn! Det var precis så jag resonerade den här sommaren också. Trotts regäl förkyldning ville jag inte missa något utan körde på för fullt med aktiviteter i värmen. Men så Pang! sa kroppen ifrån. Jag fick huvudvärk och kräktes.
Så nu blir det att ta det lilla lugna och njuta av de små sakerna i stället.
Att sitta i skuggan och njuta av att "slippa" vara ute i värmen hör ju också sommaren till.
Just nu sitter jag på balkongen i skuggan, för ännu har solen inte letat sig in hit. En sval sommar bris drar förbi. Dricker inget varm kaffe utan ett glas hemmagjord rabarbersaft med is och njuter av att äntligen få tid till att skriva.
Att sätta sig och skriva i sin blogg efter en grillkväll hos syrran var kanske inte det bästa. Ett par glas vin och det var väldigt vad mycket svordommar det blev. Ha,ha! Men jag kände mig så oerhört kreativ just då och kunde inte låta bli. Och det jag skrev är ju dessutom sant så jag låter det stå kvar även om jag kunde valt mina ord bättre.
Det här med fördommar är något som förföljt mig genom livet. Det jag dock kommit till insikt med är att man ska inte ta på sig skulden för andra människors bristande förståelse. Den får de stå för själva och den säger mer om vad de är för människor än vad det säger något om mig. Det jag däremot själv har att ta ansvar för är hur jag dömmer andra. Så nu tänker jag inte försöka förklara mig något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar