måndag 22 februari 2010

Måndag 22 Februari -


Första dagen på Pyssellovet.





Idag bran det nere i spisen i köket när jag vaknade sådar bortåt halv tio. Det är underbart att ha en morgonpigg sambo. Jag började med att dricka kaffe framför spisen och samtidigt se på Nyhetsmorgon på TV 4. Utan stress och bråttom-bråttom. Sedan satte jag igång med dagens Pyssel. Bullbak i dubbelsatts. Både semmelbullar och vanliga kanelbullar. Undertiden snickrade G för fullt ute i blivande vardagsrummet. Könsrollerna var som de skulle! Ha! Och inte skulle jag vilja ha det annorlunda. Slipper gärna snickra, skotta snö och greja med bilar. Hellre pysslar jag i köket undertiden som jag lyssnar på Monica Zetterlund och solen lyser in genom fönstren. Ibland tror jag att 60-talet hade passat mig som handsken. Men då var jag ju bara liten bebis.....












Bullarna fikade vi på eftermidagen efter att jag och Simon varit ute i den jätttelika marshmallowsen till vinterlandskap. Det var för MYCKET snö för att det skulle gå att åka pulka!


Det fins vissa likheter mellan husen och semlorna........

1 kommentar: