lördag 28 mars 2009





Full rulle med Trulle


Igår kväll hade vi fredagsmys jag och barnen precis som de flesta familjer. En trött och halvsliten mamma lagade kyckling och klyftpotatis. Josefin och Albin satt vid var sin dator och Simon och kompisen Trulle (ett litet troll som han lånat med sig från skolan) hjälpte till att skära grönsaker. Det är mycket viktigt att Trulle får vara med för allt han varit med om ska skrivas in i en liten bok som han ska ha med sig till fröken. Den lilla blå asken som han håller i knät hade jag köpt tidigare samma dag för att lägga Simons mjölktänder i. De trillar ju ut nu på löpande band och man vill liksom spara dem av någon anledning. De är ju så söta när de sitter i barnets lilla mun, ....men när de ligger i asken ser de faktiskt rätt äckliga ut egentligen, men sparas ska de ju. Hur som hellst så lyckades i alla fall min lilla 6-åring få mjölktänderna att flyga ut rätt över spisen just som maten var klar. Torra som de var så sprack de och blev till små mjölktandsbitar som hamnade bland potatisklyftor och annat. Jag lyckades hitta de flesta. Så var det dagsatt äta. Framför TVn förstås. Eftersom det var viktigt att Trulle skulle vara med hade Simon satt honom i soffan först av alla. Maten var god, men efter en stund fick Josefin något hårt i munnen..... hon trodde det var glas, eftersom det sagts på nyheterna att sådant kan finnas i kyckling, men jag försökte lugna henne med att det nog bara var en bit mjölktand.....vilket ju förstås inte var bättre! Till råga på allt upptäkte vi att hon suttit på Trulle hela tiden så han missat hela Fredagsmyset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar